fredag 25. januar 2013

Reklame

Tema: party/festival 
Målgruppe: ungdommer

De originale bildene (alle er funnet på nettet)
Grunnen til at jeg valgte disse bildene er fordi at for at reklamen skal få oppmerksomhet kan det være lurt med mange sterke farger. Slike farger blir ofte brukt i reklamer for fester eller konserter og skaper interesse for folk som ser dem. De kan også bli assosiert med fester. Jeg redigerte inn DJ'en siden på festivaler pleier det å være mange musikere og mye moderne musikk som ungdommer liker. Symbolet for volum forbinder vi med musikk og viser til at det blir mye og høy musikk.

Det er flere linjer i bildet som fremhever motivet. Silhuettene av personene i bakgrunnen danner en vannrett linje som leder inn mot silhuetten i midten sammen med de diagonale linjene lysene i bakgrunnen lager. Dette gir en effekt av at vi automatisk ser på silhuetten av DJ'en som er det sentrale motivet. I tillegg lager også rutene som viser volumet en horisontal linje og også de nederste lysene danner en horisontal linje.
Jeg har også jobbet litt med romvirkningen i bildet og plassert silhuetten av DJ'en i midten og gjort den større enn de andre slik at det ser ut som han er nærmere oss. Dette bidrar også til å fremheve at han er mer sentral på bildet.
Det er noen få formkontraster på bildet også, blant annet at DJ'en er større enn de andre personene, og han står alene mens de står sammen. Fargene på bildet er ganske harde, spesielt fargene nederst på bildet. Fargen på volum-symbolet er kanskje litt for myk, men ble for fremtredende med sterkere farge.
Det sentrale lyset på bildet kommer bakfra og gjør slik at menneskene blir silhuetter.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar